DAG 7

24 april 2016 - Listvjanka, Rusland

We zijn vanmorgen aangekomen in Irkutsk. Vanuit het station worden we met een soort van taxibusje naar Listvyanka gebracht. Een hobbelige tocht van ongeveer anderhalf uur.
Het is heerlijk zonnig weer en we zijn dan ook enorm blij dat we uit mogen stappen voor onze guest home.
Aan de rechterkant van de weg ligt het enorm mooie en grote Baikalmeer, omgeven door besneeuwde bergen aan de linkerkant en bergen aan de rechterkant.
Het water glimt ons toegemoet.
Wat ons en onze belgische vrienden het meest verbaast is dat het water gewoon water is. We snappen niet waarom we morgen niet weer terug naar Irkutsk kunnen varen!

Na ingetjekt te hebben snel naar de kamer want ik wilde enorm graag douchen na 4 dagen te hebben gezeten in de trein. Een beetje wassen lukt wel, maar goed wassen is niet optioneel.
Heerlijk dat warme water en mijn doucheschuim en mijn shampoo :)
Ik waardeer ze nu meer dan ooit.

Daarna op pad om het dorpje te verkennen. Het is vrij klein. Ze hebben volgens mij wel 8 musea, 5 kerkachtige gebouwen en ontelbaar veel hotels/ pensions/ guesthouses en dergelijke.
Een toeristen plaats in opbouw, er is ruimte genoeg voor meer dorp en toeristische mogelijkheden.
De ligging van het dorp is prachtig zo vlak aan het water.
Er zijn wat kleine hoopjes achtergelaten ijs te zien. Helaas niet geschikt om een sneeuwpop van te maken, maar toch leuk om te zien.

Kai die idioot is nog gaan zwemmen in het meer. Men zegt daar dat als je zwemt in het meer dan leef je 7 jaar langer. We zullen het gaan meemaken :)

Cadeautje voor Martine's 50e verjaardag gekocht. Especially bij het baikalmeer :)
Hope you like sis :):):)