DAG 14

30 april 2016 - Beijing, China

Erg vroeg op vandaag want vandaag is het chinese muur dag.
Op naar de grote klim :)
We hebben er zin in.
Er waren nog wat commercieel gerichte stops onderweg.
De eerste was in een jade fabriek/ winkel.
Wat hadden ze hier mooie spullen zeg. Mooie helemaal uit jade gemaakte schepen en draken. Maar natuurlijk ook de nodige sieraden. Erg mooi allemaal maar veel ook veel te prijzig en of te onhandig mee terug te nemen.
Daarna zijn we nog naar de Ming tempels/ tombes geweest.
Alles moet in rap tempo, want de gids heeft haast.
De chauffeur heeft geen zin om te lang in files te staan want hij gebruikt zeer regelmatig de vluchtstrook om verder vooruit te komen. En ook nu worden de toeters zeer regelmatig gebruikt.

Volgende stop is de lunch. Was wel leuk met zijn 8en aan n ronde tafel zitten en daarop een draaiplateau met eten erop in allemaal schaaltjes.

Eindelijk we mogen de muur op.
Het uitzicht boven is wow!
Het lopen over de muur is fantastisch gezien de geschiedenis maar zeker ook vanwege het geweldige uitzicht.
We hebben ongeveer een uur dus veel verder lopen dan 2 uitkijktorens is er niet bij.
Wel een hoop mooie foto's gemaakt. :)
Ook wel grappig was het dat we toen wij beneden waren er een bus stopte waar iemand uitstapte die wij in de trein hadden ontmoet.

Daarna nog naar een thee ceremonie geweest. Dat was ook wel grappig om mee te maken.
Ook hier niks gekocht want het was niet te betalen of niet heel thuis te krijgen.

's Avonds zijn we nog op souvenir en etensjacht geweest.
Op onze speurtocht kwamen we nog een straat tegen waar een hele lange rij was met marktkraampjes volgeladen met de meest bizarre snacks.
Iets dan er uitzag als gebarbecuede maden of kleine inktvisjes. Ze waren van alle markten thuis zullen we maar zeggen.

Ook hier kwamen we weer een aantal mensen tegen van de trein. It's a small city, dat Beijing. Haha
Toch maar een restaurant overvallen. Deze keer een zonder engelse vertaling. Spannend dus.
De vissen hier in Beijing maken wel een heel apart geluid..... Ze knorren als varkens;)

proost pap. Op jou!!