DAG 15

1 mei 2016 - Beijing, China

Vanmorgen op tijd weer op, de laatste hele dag Beijing :)

Nou hadden we ons in het begin verbaasd over het feit dat die chinezen zoveel hoesten en daarna op de straat spuugden, maarre na een paar dagen snappen we dit helemaal. We krijgen die neiging namelijk zelf ook.
De lucht hier is echt zwaar verontreinigd. Er is geen ontsnappen mogelijk aan die rotzooi. Ondanks dat het erg zonnig is, blijft de lucht erg grauw. Een blauwe lucht kennen ze niet hier.

2 mei is het hier dag van de arbeid en aangezien het bij een weekend valt zijn heel veel chinezen een aantal dagen vrij. Een aantal winkels zijn dicht en het krioelt hier van de chinezen. Echt bizar veel.

We zijn naar de verboden stad geweest. Een beetje jammer dat het merendeel van de bevolking hetzelfde idee had dus het was dad ook errug druk.
Tijdens het in de rij staan zagen we dat het Tian minplein enorm vol stond.
We hebben 2 uur gewandeld door deze stad. Toen vonden we het wel welletjes.
Even uitrusten in het hotel en daarna weer op pad naar het oudste straatje van Beijing.
Dat was een enorme wandeling. Maar toch leuk om even doorheen te wandelen.
Daarna de rest van de souveniertjes gehaald, snel naar het hotel wat opfrissen voor de galgen maaltijd. We hebben namelijk afgesproken met Marilyn en Alain om de laatste maaltijd samen te eten.
Nadat we eindelijk een restaurant hadden gevonden om te eten, bleek dat we hier cash moeten betalen. Het kostte de nodige moeite om ze duidelijk te maken dat we na het bestellen graag meteen de prijs wilden weten zodat we nog even konden pinnen, maar dankzij een vertaal computer.
Het eten was lekker en gezellig. De hele vakantie de revue nog even laten passeren en daarna weer terug slenteren naar t hotel.
Mijn koffer nog ingepakt en daarna gaan slapen.
De laatste nacht in Beijing