DAG 13

29 april 2016 - Beijing, China

Vroeg op en naar de ontbijtkamer toe. We hebben hier alleen n kop thee gedronken, want voor de rest was t niet veel soeps.
Op t station konden we eigenlijk meteen instappen, dat was ook wel prettig.
Er zijn weer veel oude bekenden op het station, al zitten deze helemaal aan de andere kant van de trein.
We komen in onze coupé aan en tot onze verbazing hebben we een eigen douche en toilet. Awesome:):)
1 nachtje slapen we in deze trein, met de 2 grenscontroles en wielwissel.
Dus dat gaat er wel even inhakken vrees ik.
Het eerste stuk verloopt in rustig tempo.
Dag Mongolië, hallo China!
Weer worden we opgesloten in de trein bij de grens..... Dit duurt verschrikkelijk lang daarna hup meteen een paar uur pauze en hup door naar de volgende grens.
Hier krijgen de treinstellen andere wielen zodat ze kunnen rijden op de Chinese rails.
Dit duurde een uur of 2 in totaal en daarna konden we weer pauze houden.
Nog even slapen en dan zijn we aanbeland in Peking :)
De laatste stop van deze fantastische reis.
Dag trein, hallo Beijing!
 We komen uit t station en een enorme wirwar van mensen dwarrelt om ons heen, evenals een temperatuur die zomers is te noemen.
Na onze chauffeur gevonden te hebben gingen we naar de auto. We moesten de koffers over een immense brug heen dragen...... Dat was wel even een hoop gesjouw ( voor Kai).
Tijdens het rijden valt meteen op dat de Chinezen erg blij zijn met de uitvinding van de toeter. Deze gebruiken ze graag en veel.
We waren nog even 'bang' voor een homestay maar gelukkig zitten we in een heus hotel met wifi.
Goede bedden en een zeer goede douche.
Snel even douchen en op pad.
We hebben een kunstmuseumbezocht.
We zijn om de verboden stad heen gelopen ( ongeveer7 km) en hebben daarna het plein van de hemelse vrede bezocht het Tianminh plein.
Daarna via een souvenierstraatje weer richting het hotel want we hadden daar in de buurt een restaurantje gezien waar we wilden eten.