DAG 16

2 mei 2016 - Beijing, China

Om 6.00 opgestaan, de laatste restjes inpakken, aankleden en uittjekken.
Want om 6.55 worden we opgehaald.
Dus tijd voor het ontbijt is er niet want dat begint pas om 7.00.
Keurig op tijd staan we buiten te wachten. Het waait nogal hard en voor de eerste keer deze vakantie heb ik het koud.
Na een half uur buiten te hebben gestaan nog steeds geen taxi. Heel irritant.
Na wat heen en weer gebel tussen de reisorganisatie en het hotel en ons werd er geadviseerd om een taxi te bellen. Volgende probleem onze yuans zijn op. Weer bellen.....
Uiteindelijk is er een taxi besteld die er binnen 10 min zou zijn.
De chauffeur is niet blij met de hoeveelheid koffers, maar ja wat verwacht je met 4 mensen......
Binnen een uur zijn we op het vliegveld. Daar nog even zoeken naar de juiste plek om in te tjekken.
De belgen vliegen eerst naar Moskou, maar wij gelukkig rechtstreeks naar Amsterdam.
Er was nergens een rij dus dat was gunstig.
Koffer tjek..... Kais koffer was te zwaar of we even 400 dollar bij wilden betalen.
Niet dus. Zucht. Gelukkig had ik hier rekening mee gehouden en de handbagage leeg gehouden zodat er wat gewicht over konden hevelen. Oke dat ook weer opgelost.
Koffers door de scan....... Pieppieppiep!!! Mijn koffer, wat nu weer?
Bleek dat er ergens in mijn koffer een aansteker zat..... Mocht blijkbaar niet.
Ik moest hem openmaken en hem eruit halen...... ZUCHT!!!
Moest ik achter de balie komen om de koffer te openen om de aansteker te verwijderen.
Ik kreeg gelukkig wel een hint, hij lag bij mijn schoenen in de buurt......
Euh ja....... Ik hou van zoekspelletjes maar dit voelde als een naald in een hooiberg.
Ik had het spontaan niet meer koud......
Tijdens het openmaken van de koffer bedacht ik ineens dat ik mijn jas erin had gestopt, en dat de aansteker waarschijnlijk in een jaszak zat. Gelukkig lag deze bovenop.
Zo gevonden dus.
Volgende uitdaging..... Nou moest die koffer ook weer dicht.
De mensen meehelpen...... Uiteindelijk lukt het......
( zweet gutste van mijn rug af.....)
Nu de handbagage nog.
Blijkbaar mochten er geen aanstekers mee het vliegtuig in dus de andere 2 werden ook ingenomen..... Grrrrr

Dat wordt nog wat bij de aankomst op schiphol.......eerst op aansteker jacht.....

We zitten in een groot vliegtuig.
Eentje met een bovenverdieping voor de eerste klas.
3 stoelen links, 4 in het midden en 3 rechts.

Mijn eerste keer in zo'n groot vliegtuig :)
En waar zitten wij...... Aan de rechterkant van het vliegtuig en we hebben geen raampje...... Gelukkig kan ik wel uit het raam gluren van degene die voor ons zit. En wat zie ik daar......een vleugel..... Jammurrrrr.....

We hoorden van de gezagvoerder dat de vlucht 9 1/2 uur zou duren, dat was ongeveer 2 uur sneller dan ik had verwacht dus dat was een meevallertje.
We vertrokken alleen met vertraging......
We hebben een uur in de rij gestaan voordat we mochten opstijgen...... Zucht
Tijdens de vlucht werden we volgestopt met eten en drinken.
Nootjes, 2 warme maaltijden, stroopwafels, chips........
3 films gekeken, af en toe even ingedommeld en toen waren we er eindelijk......
De run voor de aansteker kon beginnen......