DAG 2

17 april 2016 - Moskou, Rusland

DAG 2 17 april

Poeh poeh wat een enorme hoeveelheid apart ontbijt hebben ze hier zeg.
Het was zoveel dat ik volgens mij niet eens alles gezien heb.
Kleine opsomming: hamburgers, pizza, rijst, gebakken groentes, noodles, n eng uitziende gedroogde vis..... Geen standaard menu in ieder geval ;)

Morgenochtend nog een keer. Hahahah

Na een stevig ontbijtje was het wachten op onze gids van vandaag.
We dachten eerst dat we met een bus chinezen mee op pad gingen, kwam er toch een dame op ons af om ons Moskou te laten zien.

We zijn met de metro overal naar toe gereisd en dat is zeer goed te doen.
Eerst diverse metrostations bekeken die erg mooi waren maar blijkbaar ook enorm veel verhalen omvatten. Dat allemaal hier neer te typen bespaar ik jullie met uitzondering van een.
Bij de foto's staat ook een foto van een beeld met een hond erop. Als je deze hond aanraakt dan brengt dat geluk!!!
Onnodig te zeggen dat we de volgende metro misten en de reden waarom. Hahaha

Het weer was overigens helemaal super vandaag. Absoluut niet koud maar heerlijk zonnig en warm.

We hebben het Kremlin bekeken, over het rode plein gewandeld, Lenins graf bezocht, het wisselen van de wacht meegemaakt, GUM bekeken ( superdeluxe winkelcentrum met allemaal dure merken. Triest te zien dat er behalve personeel niemand in de winkels was), geluncht bij een typisch Russisch eetgebeuren, souveniertjes gekocht en het kosmonautenmuseum bezocht.

Ik ben wel benieuwd of iemand van jullie weet of kan raden waarom het rode plein, rode plein heet!?

Onderweg werden we nog lastig gevallen door iemand die ik had kunnen missen als kiespijn. Deze persoon wiens naam ik echt niet hoef te horen heb ik maar op de foto gezet, speciaal voor Tycho en Stijn......

Zo weer terug het centrum in om avond eten te scoren en dan begint morgen de treinreis..... Spannend!!!