DAG 4 en 5

22 april 2016 - Moskou, Rusland

We zijn heerlijk in slaap gewiegd door de trein.
De bedden liggen wat hard maar dat overleven we wel.
De restauratiewagon ligt naast de onze, dat is ook wel prettig. Last van mensen die daarheen willen hebben we niet.

We hebben al redelijk wat kilometertjes afgelegd en onze voeten zijn ook weer heerlijk uitgerust.

Ik had van te voren verwacht dat het stressen zou zijn om de trein tijdens de stops niet te missen maar dat valt reuze mee.
Op sommige stations staan mensen met kraampjes spullen al dan niet eetbaar te verkopen. Dat heeft toch wel zijn charme.
Meer dan  brood beleg en lekkere dingen hebben we niet gekocht. Het is anders toch niet mee te nemen naar Nederland.
De koffers zitten al bomvol en we hebben alleen nog maar Moskou gehad, hahahaha

Het is wel enorm bizar om door al die verschillende tijdszones heen te rijden zeg!
Heb je 's nachts om 01.00 een stop van anderhalf uur ( olie verversen/ vervangen ofzo) vertrek je daarna weer en dan is het al licht........ Heel raar hoor.
Het ritme in de trein past zich daar ook best veel op aan.
Als het licht is sta je op en als het donker wordt ga je slapen. Of daar nou weinig of veel uur tussen zitten maakt niet uit. We gaan gewoon mee met de flow anders blijven we in Moskou tijd hangen en dat is niet goed als we dalijk weer uit de trein stappen om Het Baikalmeer  te bewonderen.
We stappen vrijdag 22 april uit in Irkutsk PAS rond 03.00 Moskou tijd, maar we zijn 4 tijdzones verder dan in Moskou, plaatselijke tijd is dan tegen 08.00.

Het programma na de treinreis Moskou- Irkutsk pas
We worden opgehaald door een chauffeur die ons naar een busstation brengt.
Daar stappen we op de bus richting een guesthouse bij het Baikalmeer. Daar hebben we de rest van de dag vrij te besteden ( een heleboel foto's maken van het meer :):))
De volgende dag varen we aan het eind van de middag over het Baikalmeer terug naar Irkutst. Waar we nog een nachtje blijven. Op Martine's 50e verjaardag hebben we smorgens een rondleiding door Irkutstk en daarna stappen we ergens weer op de trein.

1. Ina Haagsma:
    23 april 2016
    Leuk en zal wel interessant zijn he? Maar ik heb nog steeds geen foto's gezien. Heel veel plezier samen hoor en.. ik blijf jullie volgen xxxxxxxxx