DAG 12

28 april 2016 - Ulaanbaatar, Mongolië

Na het vroege ontbijt weer opgehaald van de gér, door de gids.
Op naar het mega grote standbeeld van Dzengis Khan geweest en daarna op naar Ulaanbaataar.
Snel bij het achteraf hotel ingetjekt en op pad voor de tour de cité.
We werden uuurenlang door de stad gereden met links en rechts een stop.
We hebben het Mongools nationaal museum bezocht, een groot en belangrijk plein bezocht waar ook het parlementsgebouw op stond. De naam hiervan volgt nog ( of niet) maar ben m even kwijt. Uitzichtspunt vrij hoog ( lees veeeeeeeeeel trappen:( )
We hebben ergens geluncht eindelijk een keer frietjes :) is weer eens wat anders. Lol
De gids wilde ons nog naar een cashmere winkel brengen maar daar hadden wij geen zin in net als een avondje opera.
Nu was het echt tijd om naar het hotel te gaan. De douche lonkte..... Hopelijk is het waterprobleem weer opgelost.
S avonds nog uit eten geweest in een echt mongools restaurant. Het blijft gek dat als je luxe uit eten gaat met zijn tweeën je maar amper €30,- hoeft af te rekenen.
Nog even wat boodschappen gedaan voor de treinrit richting Beijing.
Jahaa morgenochtend erg op tijd op om aan de laatste trein etappe te gaan beginnen.