DAG 8

25 april 2016 - Irkoetsk, Rusland

Vanmorgen gingen we ontbijten.......
Zoooo lekker dat ik daarna nog honger had. Hahaha
Niet veel soeps dus. Maar wel sloten thee, dat maakte een hoop goed.

We liepen naar buiten en zagen een laagje ijs op het baikalmeer liggen.
Foto time :)
Daarna nog even wat uitrusten en koffers herorganiseren.
En hup op pad naar de bushalte, ongeveer een kilometer lopen.
Ja we hadden een taxi kunnen nemen maar de route naar de bus was een mooie route die we graag wat rustiger af wilden leggen.
Tot onze grote verbazing zagen we dat zo goed als het hele meer bedekt was met IJS!!!
Niet zomaar een beetje ijs..... Maar echt veel ijs, dikke blokken die op het strandje lagen........ Echt zo ontzettend gaaf om te zien. De foto's zijn ook enorm mooi geworden al zeg ik het zelf. Maar die willen nog steeds niet op deze site terecht komen :(
Maar goed het was tijd om te vertrekken dus op de bus gestapt en op naar Irkutsk.

We werden op het station afgezet en daar werden we opgewacht door Vladimir, onze transfer meneer.
Binnen een kwartier werden we afgezet bij een binnenplaatsje, zo'n creepy, aftands binnenplaatsje, waar allemaal deuren op uit komen....
De eerste woorden die mij te binnenschoten waren: WHAT THE PIEIEIEIEIEIEP!!!
Wat bleek, deze nacht geen hotel maar een homestay.
Bij een russisch gezin logeren dus.
Enorm aardige mensen, maar het voelt toch een beetje als hun huis binnendringen.
( al was er weinig meer te dringen toen we eenmaal op de vierde verdieping aankwamen sjokken, na de bagage 8 trappen opgezeuld te hebben.......)

Na even kletsen wat rondgelopen door Irkutsk en uit eten geweest.
Meer dan een zwitserskaasplankje stond er voor mij niet op het menu, dus daar heb ik heeeeeeerlijk van gesmuld.

Rond 21.30 weer terug bij het russisch gastgezin en iedereen lag al te slapen.... Dus het was sluipen door het huis op onze tenen ( de schoenen mochten niet van de mat bij de voordeur af).

Truste