DAG 9

26 april 2016 - Irkoetsk, Rusland

Vanmorgen al die trappen weer naar beneden gelopen ( gelukkig zonder al die bagage), even rondgelopen en toen weer naar boven om te gaan ontbijten.
Heeeeerlijk ontbijt, het deed niet onder voor een hotel ontbijt.
Echt smullen, een heel bord vol blinis ( kleine pannenkoekjes), wit en bruin brood, 2 verschillende kazen, jam, worstjes en thee. Jammie echt veel gegeten vanmorgen.
My belly loves me:)
Daarna een tour de Irkutsk, dat was heel leuk. Veel gehoord over de levensstijl daar en de weersomstandigheden, scholing en uiteraard ook de oorlog en de gevolgen voor de bevolking van Irkutsk.
We hebben ook houten huizen gezien van 200 jaar oud, waarvan de begane grond nu de kelder is geworden en die helemaal schuin stonden, de bewoners weigeren te vertrekken uit hun huizen, niet omdat ze de voordeur niet meer openkrijgen maar omdat hun voorouders deze huizen gebouwd hebben.

We hebben nog wat boodschappen gedaan en wat gegeten en zijn toen terug gegaan om onze spullen te pakken en weer te wachten op de transfer naar het treinstation voor het traject Irkutsk- Ulaanbataar.

Na wat heen en weer geloop van perron ( ai ai al die trappen) naar perron zitten we nu gesettled in de trein en is het weer slaaptijd.
Ben benieuwd wanneer we weer stoppen.